Chronische pijnbehandeling.

Bij fysiotherapie Snijders bestaat de mogelijkheid om een behandeltraject te volgen voor mensen die last hebben van chronische pijnklachten. De insteek van het programma is vooral gericht op het leren omgaan met chronische pijn, en welke mogelijkheden er bestaan om hiermee om te gaan. Enkele voorbeelden waarbij er sprake kan zijn van chronische pijn: fibromyalgie, whiplash, chronisch vermoeidheidssyndroom, chronische lage rugklachten en chronische nekklachten. De fysiotherapeuten die dit programma aanbieden binnen deze praktijk hebben hiervoor aparte opleidingen gevolgd. Tijdens het behandeltraject wordt er gebruik gemaakt van gedragsgeoriënteerde principes en graded activity training. Een behandeltraject begint altijd met een aantal individuele sessies fysiotherapie waarin er een inventarisatie wordt gemaakt van uw klachtenbeeld, waar gezamenlijke therapiedoelen worden geformuleerd, waar uitleg wordt gegeven over het pijngevolgen model, en waar de training wordt opgestart. Na deze individuele sessies gaat u in de oefenzaal aan de slag met uw oefenschema, gedurende circa 12 weken. Tijdens en na die 12 weken zal geëvalueerd worden hoe het gaat, en eventuele bijstelling van het programma plaatsvinden. Het uiteindelijke doel van het behandeltraject is om de kwaliteit van leven te verbeteren, om beter te kunnen omgaan met pijnklachten binnen het dagelijkse leven. Na afronding van het traject is het de bedoeling dat u blijft trainen om de behaalde gezondheidswinst te onderhouden of zelfs verder te verbeteren. Ook voor dit traject na de behandeling kunt u eventueel terecht bij fysiotherapie Snijders. Indien U meer informatie wenst dan neem gerust contact met ons op, per mail of telefonisch.